Toiveuusinta! Johdatus yhteisömanagerin / Community Managerin työhön

Millaisia tehtäviä hoitaa yhteisömanageri, Community Manager? Millaiseksi toimenkuva tulevaisuudessa muotoutuu? Tämä koulutus on sinulle, joka työskentelet tai aiot työskennellä verkkoyhteisöjen parissa ja tahdot saada kattavan yleiskuvan ja esimerkkejä Community Managerin työstä.

Aika: 2.10.2014
Paikka: ProComin koulutustilat, Kalevankatu 30, 00100 Helsinki

Aika: to 2.10.2014 klo 9.00-16.30 (huom! päättymisaika!)
Paikka: ProComin koulutustilat, Kalevankatu 30, 7. krs., 00100 Helsinki

Verkostojen johtajan tai omistajan toimenkuvat, tehtävät ja tittelit odottavat vielä selkeytymistään. Yhä yleisemmin käytössä oleva nimike on yhteisömanageri, Community Manager. Millaisia tehtäviä hoitaa Community Manager? Millaiseksi toimenkuva tulevaisuudessa muotoutuu? Tämä koulutus on sinulle, joka työskentelet tai aiot työskennellä verkkoyhteisöjen parissa ja tahdot saada kattavan yleiskuvan ja esimerkkejä Community Managerin työstä.

Koulutuksessa saat kattavan tietopaketin siitä, kuinka hyödyntää seuraavia asioita yhteisömanagerin työssä:

  • oma verkkopersoona,
  • oman osaamisen näkyväksi tekeminen,
  • verkkoon rakennettu henkilökohtainen oppimisympäristö,
  • verkkokäyttäytymisen kymmenen kultaista sääntöä,
  • erilaisten sosiaalisen median palveluiden käyttö sisällöntuotannossa, mm. blogit, mikroblogit, wikit, dokumenttipalvelut, tiedon- ja ajanhallintapalvelut, kuvien, videoiden, linkkien, livestriimauksien ja muiden sisältöjen ja tuotosten jakopalvelut, keskustelu- ja chat-palvelut sekä yhteisö- ja ryhmätyöskentelyalustat,
  • jaettu asiantuntijuus ja joukkoistaminen sekä
  • yhteisomanagerien verkostot ja tapahtumat.

Lisäksi saat:

  • tietoa siitä, miten sosiaalisen median suunnitelma luodaan,
  • tietoa, kuinka sosiaalisen median toimintaa mitataan,
  • kuulla case-esimerkkejä, kuinka yhteisömanagerit toimivat markkinoinnin, viestinnän ja asiakaspalvelun parissa organisaation edustajina,
  • käydä muiden koulutuksen osallistujien kanssa avointa keskustelua, mitä ajatuksia päivän aihe herättää ja kuinka edetä koulutuksen jälkeen,
  • vastauksia päivän aiheesta nouseviin kysymyksiin sekä
  • koulutuksen materiaalit sähköisesti.

KENELLE?

Yhteisömanagerikoulutus on kohdennettu henkilöille, jotka työskentelevät tai aikovat työskennellä pääasiallisesti verkkoyhteisöjen parissa ja tahtovat saada kattavan yleiskuvan ja esimerkkejä yhteisömanagerin / Community Managerin työstä.

OHJELMA

Yhteisömanagerikoulutuspäivän ohjelma sisältää innostavan ja aktivoivan asiantuntijaluennon, ohjattua keskustelua ja ryhmätöitä.

08.45-9.00
Ilmoittautuminen ja aamukahvi

09.00-09.10
Tervetuloa!
Laura Kaustinen, johtaja, viestintä ja koulutus, ProCom Oy

09.10-09.30
Tutustuminen päivän teemaan ja osallistujiin
Pauliina Mäkelä, kouluttaja, Kinda Oy

09.30-11.30
Yhteisömanagerin taidot ja verkkopersoona sekä työskentely ja oppiminen verkossa

11.30-12.30
Lounas

12.30-14.00
Työskentely yhteisössä, verkostot sekä tapahtumat

14.00-14.15
Kahvitauko

14.15-15.30
Somesuunnitelma sekä käytettävät työkalut

15.30-16.15
Case: Yammer-yhteisön manageeraus Alma Mediassa
Jane Toikka, Community Manager, Alma Media Oyj

16.15-16.30
Yhteenveto, päivä päättyy

KOULUTTAJA

Päivän innostajana toimii Kinda Oy:n sosiaalisen median kiltteyden lähettiläs ja Suomen ensimmäinen Twitter-kuningatar, Pauliina Mäkelä. Hän on erikoistunut sosiaalisen median, viestinnän, osaamisen hallinnan, robotiikan, tapahtumajärjestämisen sekä yhteisömanageroinnin alueisiin. Hän on kouluttanut ja konsultoinut Kinda Oy:n kautta vuodesta 2010 lähtien ympäri Suomen.

Pauliina toimii myös useiden verkostojen yhteisömanagerina, jonka työtehtäviin kuuluu mm. järjestää tapahtumia, opastaa uusia jäseniä, osallistaa verkoston toimijoita, tehdä sisällöntuotantoa sekä antaa vierihoitoa sosiaalisen median käyttöön.

Aiemmin Pauliina työskenteli 11 vuotta Nokia Networksin/Nokia Siemens Networks Oy:n palveluksessa. Viimeisin työnimike oli maailmanlaajuisen kommunikoinnin ja muutoksenhallinnan asiantuntija.

Pauliina Mäkelä on sosiaalisen median innovatiivinen käyttäjä ja erilaisten verkostojen aktiivinen jäsen. Hänen päivittäisiin työrutiineihinsa kuuluvat sosiaalisen median palveluiden käyttäminen jaetun asiantuntijuuden näkyväksi tekemiseen ja nettifasilitointi.

PAULIINA MÄKELÄN KOULUTUKSISTA SANOTTUA:

  • Sisältö oli mielenkiintoinen, vetäjä oli kerrassaan kerrassaan loistava ja kurssi oli erittäin hyvä ja antoisa!
  • Hyvä koulutus, tiivis tietopaketti. Vetäjä innostava ja kannustava, näin vasta-alkajallekin.
  • Pauliina oli mahdottoman innostava ja kannustava opettaja. Opetuksesta sai hyvin perusteet haltuun.
  • Menin koulutukseen, koska olin saanut Pauliinasta sellaisen kuvan, että hän on erittäin taitava ja intohimoinen omalla alallaan. Hän todellakin vastasi odotuksiini tarjoamalla runsaasti tietoa, ja mikä parasta, kuuntelemalla koulutettavien tarpeita ja toiveita ja vastaamalla suoraan niihin.
  • Pauliina osaa faktat ja saa kuulijan innostumaan asiasta, asiasta joka on ennen tuntunut pelottavalta ja vaikealta. Pauliinalla on taito sanoa asiat niin, että ne ymmärtää.
  • Pauliina Mäkelä on kouluttajana innostava, kannustava ja jokaisen osallistujan huomioon ottava. Hänen kokemuksensa sosiaalisesta mediasta on mykistyttävää ja hän osaa tuoda kokemuksensa miellyttävällä tavalla muiden käyttöön ja hyödyksi.

ILMOITTAUTUMISET JA HINTA

Hinta
Koulutuspäivän hinta on ProComin jäsenille 475 euroa ja muille 625 euroa. Mikäli organisaatiostasi osallistuu kaksi tai useampi, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 15 % alennuksen.

Hintoihin lisätään ALV 24 %. Hinta sisältää materiaalin, kahvit ja lounaan.

Ilmoittautuminen
Ilmoittautuminen 25.9.2014 mennessä "Ilmoittaudu" välilehdellä olevalla lomakkeella. Osallistujamäärä on rajoitettu.

Peruutusehdot
Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Pidätämme oikeuden ohjelmanmuutoksiin.

Tiesithän, että ProComin koulutustila on jäsenten vuokrattavissa, joko johdon koulutuksiin tai vaikkapa lehdistötilaisuuksien pitämiseen. Kysy lisää toimistolta, puh. (09) 135 7775.

Huom! Oletko ProComin jäsen? Kirjaudu ensin tunnuksillasi extranetiin. Näin varmistat itsellesi jäsenhintaisen osallistumismaksun!
 
Tämän lomakkeen täyttämällä voit ilmoittautua tapahtumaan.
Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

* Etunimi
* Sukunimi
Matkapuhelin
* Sähköposti
* Tehtävänimike

Laskutustiedot

Työnantaja/kurssimaksun maksaja
Maksajan nimi2
* Laskutusosoite
* Postinumero
Postitoimipaikka
Maksajan maa

Muuta

 
Lisätietoja
Erikoisruokavalio